Tuesday, October 24, 2006

Kek Coklat KuKus



Bahan2
1 cawan serbuk koko
1cawan gula pasir
1/2 cawan susu cair
1/2 cawan susu pekat
1cawan minyak masak
1 cawan aiar suam
1 ¼ cawan tepung gandum
1tsp baking powder
1 tsp soda bicarbonate
3 biji telur

Cara caranya
Campur koko,gula,susu cair,susu manis dan minyak ke dlm periuk dan air
suam masak sebentar atas api kecil sehingga semua larut.Tepung,soda
dan baking powder di ayak satu. Telur dipukul kembang dan dicampur
dng campuran koko tadi.Gaul rata dan capur tepung. Gaul sebati dan
tuang dalam acuan dan jangan sampai penuh sebab nanti adunan
naik. Tutup acuan dng aluminium foil agar tidak masuk wap.Kukus
salama 1 jam baru angkat dan sejuk kan.





Ihsan dari DillaBangi utk koleksi sendiri

4 comments:

CmaNis said...

Wah...resepi sama dgn yang selalu saya buat. Tinggal lagi resepi saya tak campur air suam.
Saya pun baru berkira2 nak buka satu ruangan resepi nie. InsyaAllah nantikan kemunculannya...TUNGGU. Buleh kita tukar2 resepi erk.
SELAMAT MEMASAK

Ajzie said...

Rina
ok sgt, saya nih jadi terminat pula nak masak2 ..

Kak Elle said...

thanx for sharing the recipe...kalau tak guna condense milk bolih tak?maybe use sugar instead....

Kaklong Syikin said...

salam,

ajzie, saya pun dah cuba resepi ni..sedapkan